Patronen

Solange dress

In bijna iedere La Maison Victor staat wel een patroon dat ik een keer wil maken. De LMV blijft dan ook vaak aan mijn vingers plakken als ik bij de Primera ben. Dus ik heb besloten om eens een jaarabonnement te proberen. In de eerste LMV die ik thuis gestuurd kreeg was het de Solange jurk die mijn aandacht trok.

Deze jurk zag er comfortabel uit en leek me niet al te moeilijk om te maken. Via http://www.naaiplezier.nl kocht ik een petrol kleurige french terry en een leuk katoentje als voering voor de zakken. Als voering had ik natuurlijk ook een reststofje kunnen pakken, maar het is leuker als het er perfect bij past.

Ik maakte de jurk, zoals beschreven bij het patroon, met zakken en rits in het achterpand. Beide kunnen net zo goed weggelaten worden, maar voor mij was beide een goede oefening. Het is maat 36 en ik maakte geen aanpassingen aan het patroon, al tekende ik wel een grotere naadtoeslag bij de zoom, waardoor ik de jurk ongeveer 2-3cm langer heb gemaakt.

Aan deze jurk werkte ik maximaal 2 uur achter elkaar in de avonden. Ik merk dat ik na 2 uur mijn concentratie begin te verliezen. En als ik mijn concentratie kwijt raak, ga ik minder secuur werken en boeit het me allemaal niet meer zoveel. Zonde van een mooi werkje. Ik heb heel veel ideeën in m’n hoofd van patronen die ik nog wil maken, maar goed naaien kost tijd, dus ik heb besloten om het iets rustiger aan te doen. Zodat de resultaten ook steeds beter worden.

Dat deze methode me heeft geholpen is een ding wat zeker is. Ik ben tevreden met het resultaat en durf deze jurk ook goed in het openbaar te dragen. De foto’s zijn in de avond genomen, waardoor de kwaliteit wat minder is. Ook dat verdient nog wat oefening. Onder het motto al doende leert men en oefening baart kunst was dit mijn verhaaltje  :).

fullsizeoutput_e69fullsizeoutput_e60IMG_1948fullsizeoutput_e63fullsizeoutput_e66

Geef een reactie

