Patronen

Mijn eerste jasje

Soms heb je iets te optimistische ideeën. Dat had ik met dit jasje. Het idee was om dit jasje klaar te hebben voor de bruiloft op 12 mei. En ik begon er twee weken eerder aan. Dat terwijl ik nog nooit een jasje had gemaakt, nog nooit met voering had gewerkt en ik ook nog gewoon naar mijn werk moest. Je raad het al dat jurkje was nog lang niet af op 12 mei.

Achteraf maar goed ook, want het donkerblauwe jasje dat ik kocht in de winkel, past veel beter bij mijn Winterdress.

Het patroon bestelde ik gratis via Knipmode tijdens de Knipster wedstrijd, maar is ook te vinden in knipmode nummer 1-2017. Het is jasje nr. 17.

De stof kocht ik bij Rezatex in Roermond en is een soort suède achtig stofje. Daarbij kocht ik een bijpassende voedingsstof in de perfect bijpassende kleur. Voering was niet nodig bij de stof, maar wel mooier in de afwerking.

Het jasje zelf zette ik thuis in elkaar. Toen het werken met voering begon heb ik besloten om het mee te nemen naar mijn naailes. De rest van het jasje maakte ik af op naailes.

Het is een leuk jasje geworden, en de pasvorm is perfect. Ik vind het alleen jammer dat de voering eigenlijk te lang is, waardoor ik steeds moet opletten of de voering er niet uitkomt.

Ik droeg het jasje toen ik bij mijn oma op visite ging. Mijn oma is altijd kritisch en ze heeft mijn hele jasje goed geïnspecteerd en had zeker nog puntjes waar ik iets mee kan.

Toch ben ik zeer tevreden over mijn eerste jasje.

 

Een gedachte over “Mijn eerste jasje

Geef een reactie

