Patronen

Elisa Dress

Juni is altijd een drukke maand. Veel verjaardagen in onze familie, dus even wat minder tijd om te naaien. Daarnaast stonden de afgelopen maanden ook in het teken van Martijn zijn scriptie, was mijn naailerares op vakantie en was het veel te mooi weer om op zolder te zitten.

Daarnaast had ik een project waar ik echt alleen op naailes aan werk en een ander project wat ik uit frustratie even aan de kant heb gegooid. Kortom de zin was er gewoon even niet.

Nadat Martijn zijn scriptie had behaald en het weer even wat minder was heb ik toch weer ‘even’  wat tijd doorgebracht op zolder. Ik besloot een patroon van La Maison Victor te maken, omdat ik die uitleg altijd heel erg duidelijk vind en ze altijd een filmpje erbij hebben. Heel fijn is dat, want als je ziet wat ze doen is de tekst die er staat altijd meteen een stuk duidelijker. Dus patronen die ik makkelijk in mijn eentje durf en kan maken.

Dit keer werd het de Elisa dress, een wikkeljurkje. Het was een los patroon, wat ik had gekregen van Cheyenne en Eline. De stof kocht ik op de stoffenmarkt in Roermond en is een lekker zachte tricot. Ideaal voor een zomers jurkje.

Het maken van het jurkje ging me goed af en is heel mooi geworden. De naden sluiten heel mooi op elkaar aan en de stof trok zich al een stuk minder in mijn spoelhuisje dan dat ik had bij de Pam top. Zo ervaar ik ook, hoe vaker je met een bepaald materiaal werkt hoe beter je weet hoe je ermee om moet gaan.

Altijd zijn er dingetjes was ik iets minder tevreden over ben, en dat is bij dit jurkje de zoom geworden. Ik had een ‘automatische’ steek gekozen van mijn naaimachine en dat liep niet helemaal soepel omdat ik te weinig spelden erin had gezet. Dingetje wat ik de volgende keer anders doe.

Ik zal het jurkje waarschijnlijk veel in mijn vrije tijd en tijdens vakanties gaan dragen. Aflopen weekend had ik het gecombineerd met een witte legging, maar met blote benen of een huidkleurige panty komt het jurkje nog beter tot zijn recht.

Geef een reactie

