Patronen

Ik was bijna een piraat.

Zondag had ik de hele dag achter m’n naaimachine gezeten om mijn piratenpak in elkaar te zetten, voor de teamafsluiting van het handballen moesten we namelijk als piraat verkleed. Het voorbereidende werk had ik al gedaan, maar aan het in elkaar zetten was ik nog niet toe gekomen.

Ik ben erg blij met het resultaat van m’n pakje en had ook echt zin in de teamafsluiting. Helaas heb ik het pakje niet kunnen dragen.

Soms gaat het niet helemaal zoals je wil en maandag zei mijn lichaam STOP. Martijn was al ziek thuis gebleven, en ik zat op het werk te vechten tegen het beroerd voelen, maar dat lukte niet echt. ‘s Middags ben ik ziek naar huis gegaan. Met 30 graden boven de plee hangen is echt niet fijn…

Dus geen teamuitje en geen naailes afgelopen week. Daarnaast was de uitslag van de MRI van m’n knie een scheurtje in m’n achterste kruisband. Dus afhankelijk van wat de artsen zeggen meer naaitijd de komende tijd?!

Terug naar m’n piratenpak. De stoffen heb ik gekregen van de moeder van Ian en zijn restjes gordijnstoffen. Ik gebruikte het patroon van Simplicity 3677 en koos de makkelijkste delen uit. Ik maakte een blousje met wijde hals met elastiek en pofmouwen. Daarover heen een soort ‘korset’. Gecombineerd met een simpele wijde broek met elastiek in de taille.

Lang leve google en de veiligheidsspeld voor de makkelijke elastiek rijg technieken. Verder maakte ik voor het eerst knoopsgaten met m’n eigen naaimachine en dat werkte erg fijn. Het gaat niet volautomatisch zoals bij de Pfaff van m’n naailerares. Maar ik eenmaal een goed knoopsgat gemaakt kan ik deze ook tijdelijk ‘opslaan’. Wat super handig is.

Het pakje gaat in de carnavals doos tot carnaval 2018. Omdat ik ziek was helaas geen foto’s van het totaalplaatje in stijl.

Geef een reactie

