Patronen

Winter dress by Sewera part II

Een tijdje terug hebben jullie mijn eerste Winterdress kunnen bewonderen. Ik schreef toen al dat ik er nog een gemaakt had, maar dat die nog even geheim bleef. Ik had namelijk een speciale gelegenheid om deze mooie jurk te dragen. De bruiloft van mijn vriendinnetje Leandra en Lennard.

Gisteren was de bruiloft en daarom is het nu tijd om de jurk te showen! Ik koos voor een vrolijk kleurtje. Ik had het er met mijn kapster over welke kleur jurk in hemelsnaam kon dragen naar een bruiloft, want zwart is not done en pastelkleuren maken me heel flets. Dus ze zei: “Waarom ga je niet voor koraalrood?! Dat staat je zeker goed.” En aangezien koraalrood me wel beviel, besloot ik m’n tweede Winterdress in koraalrood te maken.

De koraalrode stof kocht ik bij Famon in Maasbracht en is een soepele crêpe. De verkoopster zei al dat ik er wel een ‘onderrok’ onder moest dragen. Toen ik de jurk af had snapte ik ook waarom… De stof schijnt een beetje door namelijk. Goede reden om bij de plaatselijke lingeriezaak te investeren in een mooie onderjurk.

Deze Winterdress van Sewera is meer een zomerdress geworden. Deze keer uitgevoerd met de klokkende rok. Zodat ik allebei de versies van het patroon geprobeerd heb. Deze versie is gelukkig iets langer geworden dan mijn andere versie, maar blijft voor mijn lange benen aan de korte kant. Qua pasvorm zit deze jurk veel beter dan de eerste versie.

Deze keer heb ik het pdf patroon uitgeprint en geknipt en niet meer overgetrokken op patroonpapier. Ik denk dat ik hierdoor net iets nauwkeuriger alles heb kunnen overnemen op de stof, waardoor de jurk perfect past.

DSCN2510DSCN2504

Bij de jurk draag ik een lekker huidkleur panty die een paar tinten donkerder is dan mijn huidkleur, zodat mijn benen mooi zongebruind lijken. Verder heb ik op deze foto’s mijn blauwe lakpumps van Gabor aan. De foto’s zijn niet van de bruiloft, maar dit zijn de foto’s die ik maakte voor in het e-book van Sewera.

Naar de bruiloft heb ik de jurk gecombineerd met een donkerblauw jasje en zilveren pumps die comfortabeler zitten dan m’n mooie blauwe pumps.

 

 

 

Geef een reactie

